Maduro silences Digital Newspapers in Venezuela. Correa would have done the same !

Spread the love
37
According to digital newspaper ElPais of Spain,

The government of Nicolás Maduro, like the former president of Ecuador, Correa Delgado did it, and would do it again if in power, has developed in recent months a new method to consolidate the exercise of censorship: the cyber attack and the blocking informative portals of multimedia content.

It is said that Spain is besieged by the semi-communist party of Podemos. Correa, a semi-communist, socialist man who lost the support of the Ecuadorians, has obtained the unconditional support of Podemos, which puts pressure on the government of Pedro Sánchez.

In Venezeula, Maduro, a dictator like Correa, has the almost total governmental control of television and radio, and the absolute monopoly of the press. El Universal, appears to be, almost the only spectrum of public communication that maintains its traditional vigor in Venezuela.

According to El Pais.com, Maduro’s strategy is a refined and selective method. It is carried out by the state-owned Compañía Anónima Nacional Teléfonos de Venezuela (CANTV) with the collaboration of private companies that are pressured.

The main victims have been the websites of El Pitazo, Runrunes and Armando.Info; in addition, the digital version of the El Nacional newspaper and the La Patilla.com portal. The first three were founded by journalists who migrated from traditional media – which, after being acquired by Chavez capitals, developed a favorable editorial line for Maduro – and specialized in investigative journalism, which has earned them several international awards.

Ecuador would have fallen into the same abyss, if Corréa Delgado, a socialist despot, had continued in power.

The others are two digital news portals, of the most visited and popular portals in Venezuela. All have a critical line towards the Government of Maduro and have dedicated themselves to evidence part of the macules of his Administration.

Maduro silences digital media in Venezuela

The  Spanish newspaper El Pais said the following,

The Institute of Press and Society was able to verify -according to its president, Marianella Balbi-, with the help of the Open Internet Interference Observatory, how the El Pitazo portal was not available to its readers from fixed and mobile connections on August 13.

The page Armando.Info has also suffered falls since July 29 “with an irregular, inhomogeneous blockade, in 10 of the 22 censorship tests that were carried out”. Two days later, Crónica.uno received a cyber attack. In the study of these attacks, the NGO Venezuela Inteligente also participated.

Armando.Info is integrated, among others, by journalists Ewald Scharfenberg, Alfredo Meza, Joseph Poliszuk, Roberto Deniz and Maolis Castro. The first four live outside the country, after being sued by Colombian businessman Alex Saab, close to theVenezuelan government, who accused in documented reports of placing, in collusion with official officials, adulterated products and overpriced in one’s bags of food of official assistance programs.

César Batiz, director of El Pitazo, reports that the first attack on the media took place on September 7, 2017. “If we had 75,000 visits per day, we would go to 11,000 the next day.” Two other blockades have been completed in 2018: April 9 and July 31.

Batiz testifies that, in addition to the official blockades, they have identified cyber attacks “from different machines that are referenced to other countries,” referring to Russia and Iran.

Correa loves Russia.

The Runrunes portal, founded by Nelson Bocaranda Sardi, can not be seen from many computers in the country. Neither read the columns of denunciation of this well-known journalist, nor some of the most acclaimed special works of its journalists, awarded abroad.

According to Balbi and Batiz, the modalities of censorship of El Pitazo have occurred due to DNS and HTTP interference, the connection transfer protocol, “demonstrated,” says Balbi, “that teleoperators have sophisticated ways of censoring this medium, which It makes it more difficult for users in Venezuela to access it from the main Internet services. “

After the attacks, El Pitazo has made a special effort to post their daily reports on Twitter and WhatsApp. In 2017, during the political crisis and the street protests against Maduro, there were also blockades against the Vivoplay television stations, Venezolanos por la Información (VPI) and the legislative power channel, which dominates the opposition, Capitolio TV.

A parliamentary committee of the National Assembly, in the hands of the opposition, determined the responsibility of the CANTV and the National Telecommunications Commission (Conatel) in the blocking of these means of information (I).

Sources

Fuentes

Part of this report was obtained from the digital newpaper, ElPais.com

Parte de este reporte fué obtenido del periódico digitál ElPais.com

ElUniverso.com https://www.eluniverso.com/opinion/2018/09/03/nota/6935789/asilo